NSZZ Solidarność Region Świętokrzyski



Newsletter

Tygodnik Solidarność Świętokrzyska nr 26 (1299) z dn. 2 lipca 2021r.

Jak sprawdzić stan swojego rachunku PPK? - Marta Śnioch

Dla każdego pracownika oszczędzającego w PPK wybrana przez jego pracodawcę instytucja finansowa otwiera prywatny imienny rachunek, na którym są gromadzone jego oszczędności. Od jakiegoś czasu pracownicy coraz częściej poszukują informacji o możliwości zalogowania się i sprawdzenia stanu rachunku.
Każda z 19 instytucji finansowych wpisanych do ewidencji PPK, spośród których pracodawca wybrał dostawcę PPK, udostępnia uczestnikom PPK bieżący dostęp online do systemu prezentującego stan ich oszczędności. Nadanie dostępu do takiego systemu (logowanie) jest inne w każdej z tych instytucji. Informacji dotyczących logowania należy szukać na stronie internetowej właściwej instytucji finansowej, a także np. w informacji o zawarciu umowy o prowadzenie PPK przekazanej pracownikowi. Taka informacja jest wysyłana do każdego pracownika rozpoczynającego oszczędzanie w PPK. Omawiany obowiązek informacyjny ciąży na instytucji finansowej, z którą - w imieniu i na rzecz pracownika - pracodawca podpisał umowę o prowadzenie PPK.
Niezwłocznie po zawarciu umowy o prowadzenie PPK, instytucja finansowa udostępnia uczestnikowi PPK najważniejsze informacje o jej zawarciu. Informacja ta musi zawierać m.in. dane instytucji finansowej, dane podmiotu zatrudniającego, określenie wysokości wpłat do PPK, a także informacje o możliwości złożenia przez uczestnika PPK dyspozycji w zakresie środków zgromadzonych na rachunku PPK i trybie składania tych dyspozycji.
Powitalny pakiet informacyjny dla uczestnika PPK od instytucji finansowej powinien zatem zawierać informacje o tym, jak uzyskać dostęp do swego rachunku. W wielu instytucjach taki dostęp będzie wiązać się nie tylko z możliwością podglądu historii wpłat do PPK, ale także z możliwością aktualizacji danych bądź zleceniem - bezpośrednio przez teleinformatyczny system - nabycia, odkupienia i zamiany jednostek uczestnictwa funduszy zdefiniowanej daty (zmiana funduszu i przenoszenie środków między funduszami).
Na każdej podstronie instytucji finansowych w portalu mojeppk.pl będą systematycznie udostępniane krótkie filmy obrazujące przykładowe logowanie do rachunków oraz instrukcje w formie pliku PDF w zakładce „materiały do pobrania”. Obecnie 6 instytucji prezentuje kompleksowe rozwiązanie zapytań: Aviva Investors TFI, Esaliens TFI, Millennium TFI, Nationale-Nedrelanden PTE, Pekao TFI oraz TFI PZU. Instrukcje w PDF posiadają: Investors TFI, NN Investment Partners TFI, PFR TFI, PKO TFI, Santander TFI, TFI Allianz, Pocztylion – Arka PTE. Materiały są na bieżąco aktualizowane.
Portal PPK udostępnia także w plikach do pobrania prezentację dotyczącą serwisów internetowych PPK dla każdej instytucji finansowej, danych kontaktowych oraz kilka odpowiedzi na zgłaszane zapytania.
W sytuacji, gdy pracownik będzie miał kilka rachunków PPK w różnych instytucjach finansowych, trzeba będzie w każdej z tych instytucji logować się oddzielnie. Zdecydowanym ułatwieniem będzie w tym zakresie funkcjonalność, jaką - najpóźniej od 1 stycznia 2022 r. - uruchomi Portal PPK, zgodnie z wymogami ustawy o pracowniczych planach kapitałowych. Dzięki niej w jednym miejscu, właśnie na Portalu MojePPK, uczestnik PPK będzie mógł sprawdzić wartość środków zgromadzonych na wszystkich utworzonych dla niego rachunkach PPK.


Źródło: www.mojeppk.pl


Udostępnij

Pozostałe artykuły tego wydania:


wstecz
 


Kapitał ludzki Unia Europejska

Strona internetowa współfinansowana przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego